Вплив вестибулярного положення іклів на порушення комунікації в толерантному освітньому просторі

Автор(и)

  • Г. М. Розлуцька ДВНЗ «Ужгородський національний університет», м. Ужгород, Україна, Україна
  • В. З. Іваськевич ДВНЗ «Ужгородський національний університет», м. Ужгород, Україна, Україна

DOI:

https://doi.org/10.24144/2077-6594.3.2.2020.213721

Анотація

Мета ‒ виявити вплив зубо-щелепних аномалій на комунікацію в освітньому просторі.

Завдання: визначити особливості комунікації у просторі освіти; окреслити вплив правильної вимови на толерантну взаємодію учасників освітнього середовища; розглянути роль зубних рядів як органів артикуляційного апарату у вимові звуків; на основі експертного опитування визначити вплив між артикуляцією звуків української мови та вестибулярним положенням іклів.

Матеріали та методи. Міждисциплінарні наукові підходи зумовили використання дослідницького інструментарію різних галузей, а саме: мовознавства, психології, соціології, культурології, логопедії, ортодонтії. Застосовано емпіричні, аналітико-синтетичні методи дослідження при аналізі джерел і науково-методичної літератури. Системний підхід до об’єкта дослідження спонукав до структурно-функціонального аналізу, інтерпретації та узагальнення результатів.

Висновки. Дослідженням доведено, що зубо-щелепні аномалії негативно позначаються на комунікації в толерантному освітньому просторі. Вказано, що зубо-щелепні аномалії та деформації призводять до порушень у роботі артикуляційного апарату, а відтак спричиняють проблеми у спілкуванні, викликають дискомфорт, непорозуміння, конфлікти та ін. На основі експертного опитування визначено, що вестибулярне положення іклів негативно впливає артикуляцією приголосних звуків української мови.

Перспективи подальших досліджень. Наше дослідження не вичерпує усіх аспектів окресленої проблеми. Перспективним напрямом подальшої роботи вважаємо розробку методичних рекомендацій для практичної діяльності логопедів та ортодонтів по усуненню дефектів мовлення.

Практичне значення роботи у акцентуванні уваги на спільній діяльності логопедів та ортодонтів по усуненню мовних дефектів пов’язаних із аномаліями та деформаціями зубі.

Наукова оригінальність роботи полягає у визначенні груп звуків української мови, які не правильно артикулюються при умові вестибулярного положення іклів. 

Біографії авторів

Г. М. Розлуцька, ДВНЗ «Ужгородський національний університет», м. Ужгород, Україна

Розлуцька Галина Миколаївна – доктор педагогічних наук, доцент, професор кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи ДВНЗ «Ужгородський національний університет»; м. Ужгород, Україна.
+380 (50) 909-31-13, grozlutska@ukr.net

В. З. Іваськевич, ДВНЗ «Ужгородський національний університет», м. Ужгород, Україна

Іваськевич Вікторія Зіновіївна – викладач кафедри стоматології дитячого віку ДВНЗ «Ужгородський національний університет»; м. Ужгород, Україна.
+380 (66) 267-54-45, vikiblonda@gmail.com

Посилання

Аюпова Ф.С. Частота различных видов зубочелюстных аномалий у детей 7–17-летнего возраста. Тезисы зональной научно-технической конференции «Актуальные вопросы ортодонтического лечения». Иркутск. 1990. С. 7–8.

Персин Л. С. и др. Стоматология детского возраста. Учебник. Москва: ООО «Издательская группа ГЭОТАР-Медиа», 2016. Ч. 3. Ортодонтия. С. 240-240.

Закон України «Про повну середню освіту». Голос України. 2020. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/ show/463-20#Text.

Розлуцька Г.М., Сокол М.О., Іваничко І.І. Трансформація принципу культуровідповідності у організації толерантного освітнього простору. Problems and Innovations in Science. Abstracts of the 1st International scientific and practical conference. Nika Publishing. London, Great Britain. 2020, V.2 Pp. 95-100. URL: http://elconf.com.ua.

Смолюк, С.В. Організаційно-педагогічні умови розвивального освітнього середовища в системі освіти України (кінець ХХ – початок ХХІ ст.) : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / Луцьк: Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки. 2015. 240 с.

Цимбалару А. Д. Освітній простір: сутність, структура і механізми створення. Український педагогічний журнал. 2016. Т. 1. С. 41-50.

Академічний тлумачний словник української мови (1970—1980). URL: http://sum.in.ua/s/artykuljacija.

Гаврилова Н.С. Анатомо-фізіологічні особливості периферійних органів мовлення. Актуальні питання корекційної освіти. 2014. URL: file:///Z:/User/Downloads/apko_2014_4_6%20(2).pdf.

Дорошенко О. М. Дослідження функціонального стану жувальних м’язів у пацієнтів різних вікових груп із сагітальними аномаліями прикусу. Збірник Наукових праць співробітників НМАПО ім. П.Л. Шупика. 2015. Вип.24 (2). С. 58-62.

Петриченко О.В. Клінічна характеристика щелепно-лицьової ділянки ортодонтичних пацієнтів із порушеннями мовлення. Збірник Наукових праць співробітників НМАПО ім. П.Л. Шупика. 2016. Вип. 25. С. 491-496.

Хинц Р. Профилактика зубочелюстных аномалий у детей в раннем возрасте / Рольф Хинц // Ортодонтия. − 2011. − №2. − С. 27-29.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Фізична реабілітація, фізична терапія, ерготерапія