Особливості фізичного розвитку дітей молодшого шкільного віку

Автор(и)

  • Ю.В. Дуткевич-Іванська ДВНЗ «Ужгородський національний університет», м. Ужгород, Україна, Україна
  • Л.П. Русин ДВНЗ «Ужгородський національний університет», м. Ужгород, Україна, Україна
  • М.В. Сабадош ДВНЗ «Ужгородський національний університет», м. Ужгород, Україна, Україна

DOI:

https://doi.org/10.24144/2077-6594.1.1.2022.254637

Анотація

Мета дослідження: вивчити та оцінити рівень фізичного розвитку дітей молодшого шкільного віку.
Матеріали та методи. Дослідження проводилося з учнями початкових класів. Середній вік дітей становив 7,7 років. Всього обстежено 41 дитину, серед яких 23 хлопчики та 18 дівчаток. Методи дослідження – теоретичний аналіз і узагальнення літературних джерел, методи соматоскопії та антропометрії, аналіз отриманих результатів та їх математична обробка.
Результати. У ході дослідження було проведено аналіз показників фізичного розвитку хлопчиків і дівчаток, які навчаються у 2 та 3 класах Ужгородської спеціалізованої школи І-ІІІ ст. № 5 з поглибленим вивченням іноземних мов Ужгородської міської ради Закарпатської області. Наші дослідження підтвердили те, що в учнів молодших класів із кожним роком спостерігаються позитивні зміни показників, які допомагають оцінити рівень їх фізичного розвитку.
Висновки. Оцінку фізичного розвитку учнів, які брали участь у дослідженні, проводили методом індексів. Так, між отриманими результатами хлопчиків і дівчаток вірогідних відмінностей не зареєстровано. Однак у хлопчиків молодшого шкільного віку спостерігається вищий рівень силового індексу, порівняно з дівчатками. Результати дослідження особливостей фізичного розвитку учнів 2 та 3 класів свідчать про те, що із віком у хлопчиків і у дівчаток відбуваються зміни у фізичному розвитку. Аналіз результатів проведеного дослідження показав, що низькі значення силового індексу, індексу Скібінської та індексу гіпоксії свідчать про необхідність включення у заняття фізичної культурою різноманітних дихальних вправ, які б сприяли підвищенню життєвої ємності легень, покращенню часу затримки дихання на вдиху та видиху, а також вправ силового спрямування.
Ключові слова: фізичний розвиток, діти, молодший шкільний вік.

Біографії авторів

Ю.В. Дуткевич-Іванська, ДВНЗ «Ужгородський національний університет», м. Ужгород, Україна

старший викладач кафедри основ медицини, факультет здоров’я та фізичного виховання, ДВНЗ «Ужгородський національний університет»; 88000, Україна, м. Ужгород, вул. Митна, 29.

Л.П. Русин, ДВНЗ «Ужгородський національний університет», м. Ужгород, Україна

к. мед. н., доцент кафедри основ медицини, факультет здоров’я та фізичного виховання, ДВНЗ «Ужгородський національний університет»; 88000, Україна, м. Ужгород, вул. Митна, 29.

М.В. Сабадош, ДВНЗ «Ужгородський національний університет», м. Ужгород, Україна

 – кандидат наук з фізичного виховання і спорту, доцент кафедри фізичної реабілітації, факультет здоров’я та фізичного виховання, ДВНЗ «Ужгородський національний університет»; 88000, Україна, м. Ужгород, вул. Митна, 29.
.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-23

Номер

Розділ

Громадське здоров'я