Розвиток мовленнєвих компетентностей студентів спеціальності «Фізична терапія. Ерготерапія»
DOI:
https://doi.org/10.24144/2077-6594.2.1.2022.258923Анотація
Мета дослідження: узагальнити досвід викладання ділової української мови студентам спеціальності «фізична терапія, ерготерапія» та оцінити ефективність роботи з розвитку мовленнєвих компетентностей майбутніх фахівців.
Матеріали та методи. Для досягнення поставленої мети ми використали метод педагогічного спостереження, метод педагогічного експерименту, метод порівняльного аналізу. Проводилося анонімне опитування з використанням тестової анкети. Цільова група дослідження – студенти факультету здоров’я та фізичного виховання спеціальності «Фізична терапія, ерготерапія».
Результати. Мовленнєві навички, необхідні фізичному терапевту, ерготерапевту, перебувають у колі медичної метамови. Для професійного спілкування медиків необхідне оволодіння такими її різновидами, як медична наукова мова (для усного і писемного спілкування з колегами), медична розмовна мова (для спілкування з пацієнтами, їх родичами тощо), мова медичної документації, мова ЗМІ (медичної реклами). Курс ділової української мови включає різні типи роботи зі студентами: лекції, практичні заняття, самостійна робота.
Сьогодні вимогою часу є використання інноваційних технологій навчання. Саме тому на заняттях з ділової української мови все частіше використовували саме інтерактивні методи навчання, які сучасні фахівці трактують по-різному. На заняттях з ділової українськиї мови для студентів факультету здоров’я та фізичного виховання було апробовано такий інтерактивний метод візуалізації тем, що передбачає використання під час заняття різних видів наочності (зразків документів, мультимедійних презентацій, відеороликів тощо). Ше одним цікавим для студентів методом є рольова гра. Це створена ситуація, що імітує життєву, у якій людина може зробити інтерактивні помилки, не нашкодивши собі в реальному житті й тим самим здобувши неоціненний досвід.
Висновки. У процесі викладання курсу ділової української мови студентам спеціальності «фізична терапія, ерготерапія» ефективними виявилися як традиційні, так і інноваційні методи. Проведені поточні та підсумкові контрольні заміри знань та комунікаційних навичок показали, що більшість студентів володіють державною мовою на достатньому для професфійного спілкування рівні, готові до проведення професійної бесіди, ведення документації, презентації фаху у ЗМІ.
Ключові слова: мовленнєві компетентності, інноваційні методи навчання, мовні комунікації.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).